Paljonko minä painan?

17

Kerroin tekstissäni Fitnessmallin vatsamakkarat kuinka googletin itseni ja haetuin minuun liittyvä haku oli ”anni vallius paino”. Tässä postauksessa kerron vastauksen kaikille niille asiasta kiinnostuneille, jotka ovat vastausta internetin syövereistä yrittäneet löytää.


Paljonko minä siis painan? Painan 75kg ja olen 174cm pitkä.

Minulla oli jostain syystä pitkään lähes pakkomielle painaa alle 70kg, mutta se ei oikeastaan aiheuttanut muuta kuin älyttömiä diettejä ja vaa`alla ravaamista. En tiedä onko se ikä vai mikä, mutta haluan aidosti nykyään treenata ja syödä voidakseni hyvin, en sen takia mitä se vaaka näyttää. Miksi tavoittelisin jotain mikä aiheuttaa itselleni vain päänvaivaa, kun voin paremmin näin.

Olen viimeksi painanut alle 70kg kesällä 2010 ja sekin oli kuukauden dieettaamisen jälkeen, kun laihdutin pari kiloa. Painoni on nyt ollut samoissa lukemissa useamman vuoden, mikä ei ole mielestäni suinkaan huono asia. Jos haluaisin painoni pysyvästi alle 70 kiloon, silloin minun pitäisi tehdä myös pysyviä muutoksia omaan arkeeni. Mistä olisin valmis luopumaan ja mitä olisin valmis tekemään, jotta saisin painoni alkamaan kutosella? Pelkkä vaa`an lukema ei nykyään ole itselleni tarpeeksi suuri motivaattori muuttamaa mitään elämässäni radikaalisti ja hyvä niin. Siinä vaiheessa jos voisin huonosti tai elämäntapani sairastuttaisi minut, olisi ehdottomasti syytä tehdä asialle jotain.

Mutta onko sillä tosiaan mitään merkitystä mitä minä tai joku muu painaa?


Ensinnäkin paino ei mittaa kenenkään arvoa ihmisenä ja jokainen joka sisäistää tämän asian itsensä kohdalla, voi varmasti elää paljon stressittömämpää elämää. Painoa tärkeämpää on se miltä sinusta itsestäsi tuntuu, liikutko säännöllisesti, syötkö terveellisesti, nukutko hyvin, voitko ylipäänsä hyvin.
Siinä vaiheessa, jos voit huonosti, niin silloin kannattaa asialle tehdä jotain.

Älä kuitenkaan jää tuijottamaan pelkkää vaakaa, koska kehonkoostumus on se, mikä eniten merkitsee (toki on myös tilanteita missä painoa on hyvä saada putoamaan tai nousemaan). Haluatko painaa 10 kiloa vähemmän vai näyttää siltä, että painat 10 kiloa vähemmän? On tärkeä muistaa, että lihas painaa enemmän kuin läski, joten aluksi saattaa paino jopa nousta kovaa treenatessa, vaikka kehonkoostumus muuttuisikin parempaan suuntaan ja kroppa näyttäisi timmimmältä.

Vaaka veks ja mennään hyvän olon kautta!

Kuvat: Elias Metsämaa

VOIT ÄÄNESTÄÄ MINUA FITNESSMALLI 2017 KISASSA täällä <3

Lue myös:
Normaalinpainoinen – ylipainoinen

Seuraa myös:
Instagram @avatraining
Snapchat @annivall
Facebook www.facebook.com/anni.personaltraining
Tilaa kanavani Youtubessa: avatraining